Sidtitel: Servicecenter - Thomas en problemlösare
Utskrivet: 2019-05-25 22:19:11
Länk till sidan: http://www.sophiahemmethogskola.se/visaprint_promo.asp?promo_ID=24

Servicecenter - Thomas en problemlösare

Thomas Lundin har jobbat som driftansvarig för högskolan i många år. Nu ingår han i den nya serviceorganisationen. Själv tycker han att scenmästare är en bra beskrivning på arbetet han utför. Någon som ser till att scenen är förberedd för föreställning, men inte själv syns.

– Jag brukar säga att jag är problemlösare. På ett eller annat vis är jag inblandad bakom kulisserna i skolans konferenser och arrangemang. Det blir sällan några rutinärenden.

Utöver den ordinarie utbildningsverksamheten används högskolans lokaler för såväl interna som externa externa arrangemang av olika slag. Två-tre arrangemang per vecka brukar det bli. Till det kommer skolans största evenemang: examenshögtiden i Blå Hallen två gånger per år, då Thomas Lundin tillsammans med andra ansvariga är med och ser till att programmet genomförs enligt planerna.

Med 15 års erfarenhet av att arrangera kulturarrangemang för Folkets hus och parker vet Thomas det mesta om att anordna events. Dessutom är han utbildad friskvårdsledare och massageterapeut vilket är en bra kompetens i den här branschen, då han även är huvudskyddsombud för högskolan.

Text: Christina Bild
Foto: David Magnusson

Tidigare publicerad i SophiaNytt nr 1 2010